Sunday, September 19, 2010

kayuhan track rally vs felda GB

Assalamualaikum...sawadhi khap...to all my freind.Hmmm rasanya dah lama aku x update blog nih...alamaklumlah sebulan relaks dr sbrg aktiviti kayuhan sbb bulan "posa".Jadi ni lah kayuhan pertama slps "posa".Moto kayuhan kali ni saja nk bagi urat "baloq" kendoq balik pastu "masel" kt paha bg jadi "cekang" balik,tu ja.Agenda kayuhan kali ni dirancang oleh nazet.Track kali ni track rally vs track felda GB.Layan.....

wajah wajah geng jahat yg dok "ketaq" kepala nak kayoh dah.Aku xdak sbb aku geng baik..ha ha ..ha...Lokasi depan rumah wadi ( baju putih galas bag )

wadi meninggalkan rider yg lain jauh di belakang.Kayuh sambil senyum ngan berdiri ja..

haa...yang ni plak amet NSR...member baru..selamba ja kayuh.Mamat ni la yg beria-ria sgt nk layan offroad track GB nih..


nazet...org kuat mtb Gunung Bongsu..selaku penghasut untuk menjayakan kayuhan kali ni..


Pengajaran yg pertama,layan uphill dah.bukit ni masa kecik kecik kami panggil bukit nombor 2


aksi nazet "mengkerabat" gon yg tak seberapa
(*gon-anak bukit)

tu dia...sayup2 ja dok nampak GB


Pandangan daripada setengah pendakian.Banyak lagi nk kena "kerabat" lepas nihh



Wadi..



tu dia...puncak bukit nombor 2 tapi mission kali ni tak ble nak tawan puncak ni sbb salah sorang rider dah abih minyak..aku tak mau habaq la sapa..kira ble sampai sini pun dah kira ok



Nazet dok "langut" tengok burung tekukur kot..Lokasi pintu gerbang pahau sebelum memasuki ladang getah felda GB






Masa ni dah masuk area kebun getah felda dah..relaks mintak nyawa sbb berhempas pulas layan uphill..cian kt Amet NSR..awai2 kayuh dah kena raging ngan kami,tp mamat ni steady ja..xpenat pon..






"ishhh...menyesai aku ikut depa ni,awat la depa ni bawak aku mai kok ni"mesti amet tengah dok pikiaq camni.



aku...berada di puncak track felda GB..







terpancar satu kepuasan yg maksima pd muka amet setalah tamat kayuhan.puas kata dia..mintak2 jgn serik nk kayuh dah la.Ni la asam garam yg "musti"
di tempuhi oleh orang yg baru nk mula kayuh



Tamat...Aku mintak maafla pada Kawan2 yg melawati blog aku ni sbb mutu gambar x elok..pakai camera cap ayam ja..tapi tak pa..aku nak blajaq..keseluruhan kayuhan kali ni terpaksa di akhiri dengan 3 rider ja sbb yg sorang lagi ada masalah mekanikal pada beskal dan terpalsa tarik diri dan pada sapa2 yg teringin nk layan track ni..ble contact aku @ nazet..InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment