Monday, September 27, 2010

CARI PENAT DI JERAI




Good morning,good evening,good night dan Assalamualaikum pada kekawan yg sudi melawat blog aku nih...thanks!! bro.Kali ni buat kali yg kedua aku and the gang telah menerjah gunung jerai pada 25/9/10.Kami bertolak pada jam 7.00 pagi (yg tak berapa tajam) dan tiba di destinasi pada jam 8.15.Driver terpaksa bawak pelan- pelan sbb kereta dok 'galaih' beskal kat belakang.
kehadiran kami kali ni di sapa oleh 2 ahli gang mtb yg cukup ramah..(dlm gambar baju kale kuning itam)..siap join kayuh sekali plak tu..





2 org member mtb ni aku rasa memang power la sbb kayuh naik gunung dengan selamba ja.Rasa2 depa ni org area nih jugak..sbbnya depa habaq depa kerap dok panjat gunung ni.Hmmm..patut la kuat.
Masa ni...aku and the gang dok tengah prepaired nk kayuh.Last2 ada satu masalah yg menimpa aku..KASUT TAK BAWAK PLAK!!!camna nk kayuh ni??..tapi oleh kerana semangat punya pasai..nazet sudi pinjamkan aku kasut dia.Mujoq ada kasut extra kalau tak terpaksa la aku lupakan hasrat nk renew lesen aku...


Matlamat aku kali ni nak renew lesen yg dulu ja..dulu sampai kat muzium ja (B),kali ni...ntahhh la..adakah aku berjaya???....tunggu sehingga abih citer dulu...
tu...dia...punya semangat mamat nih...sapa ntah..debab semacam ja..

dua jagoan hari ni nazet & abe....depa ni masa awai-awai ada...pastu berdesuppp hilang..punya la laju..apa benda depa makan aku tak tau...sbb tak reti penat.
Abe selalu dok panjat bukit tokkun..takat jerai cap cap sui aaa..


Brader mizi venzo dari geng beskal kulim..aku cukup kagum ngan semangat mizi yg tak reti putuih asa..walaupun penat..nak juga sampai ke puncak...cayalah bro..

check point yg pertama...he he he




check point yg ke 2.Dari kiri Jat,aku & mizi venzo
Pakleh lepas ambik gambar kami terus hilang tanpa dapat di ligan lagi..kayuh siap guna gear besaq lagi tu...tak sia-sia dok pi training di tokkun.


At last...aku berjaya jugak renew lesen aku dari 'B' ke 'B2D'..Tahniah juga buat Jat & Mizi Venzo sbb first time kayuh kt jerai nih dah dapat lesen 'B2D'.Kira ok lah tu..len kali kita ambik 'E' plak

jat & Mizi di pintu masuk resort...papan tanda parking tu silap ka..kami yg silap???




nun jauh indah pemandangan sawah dia atas gunung jerai..nak tau pi try sendiri..baru best..







kesimpulan kayuhan kali ni memang enjoy walaupun penat tahap phd dah..tahniah buat nazet,pakleh & abe..kerana berjaya ke puncak..depa ni memeng kuat.







No comments:

Post a Comment